Eldöverfall

Photobucket

Idag lägger jag ut ytterligare en text om livet som svensk soldat i internationell tjänst 1993-94. Den återfinns i listen längst upp på sidan. För den som är lat eller ser illa kommer den annars här:

Doboj, januari 1994

Jag kommer då och då framöver att lägga ut fler episoder från den första Bosnienbataljonen. Jag har ingen tidplan, utan förbättrar gamla texter, skriver en del nya, förser dem med bilder och lägger ut dem när andan faller på.

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Säkerhetspolitik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Eldöverfall

  1. Pelle skriver:

    Bra fångat. Vi satt i Skövde vid den här tiden ( gick militär skola) och följde bataljonens framgångar. Jag kom ihåg att vi var jävligt förbannade på TV4 som på ett okänsligt sätt rapporterade om denna händelse. Faktum är att jag känner igen det idag igen när FS17 kommenteras på samma sätt. Inget nytt under solen mao.

  2. Morgonsur skriver:

    Jag tror faktiskt inte ens denna händelse togs upp i nyheterna. Däremot sköts en Vakt/EskortSISU i bitar i en elak strid i samma område ett par månader senare, vilket det rapporterades om. Då var det min granngrupp som tack och lov åkte lånad SISU. Annars hade det varit min fina trotjänare som blivit småskrot.

Kommentera

