Inför nästa år

Så var då 2009 till ända, och bloggen Morgonsur kan se tillbaka på sitt första halvår. Första inlägget publicerades den 9 augusti 2009, och på den vägen är det.

Som nyårslöfte i år tänkte jag inte avge det brukliga ‘i år ska jag lära mig dra halsbloss’ – utan något betydligt mindre utmanande:

2010 lovar jag att vara en minst lika flitig bloggare som senaste halvåret.

Sådärja. Det var väl inte så man kippar efter andan efter att ha avgivit det löftet.

Ta det nu lugnt med nyårsraketerna, kära vänner. Enligt SVT igår finns det en liten och växande opinion som driver frågan att man måste gå utbildning för att skjuta fyrverkeriraketer. Ni som följt min blogg vet ju att jag går igång rejält på alla certifikatskrav man lanserar nuförtiden, men jag släpper faktiskt frågan just nu. Jag tänker istället njuta av nyårschampagnen medan den fortfarande är fri att bruka för oss vanliga dödliga som saknar högskoleexamen i oenologi och av myndigheterna godkänt Blanc de Blancs-inmundigarcertifikat.

För övrigt var det där med Champagne en sanning med modifikation; Det blir ingen Champagne ikväll, utan ett mousserande vin. Det blir en Geisweiler Monopole Cremant de Bourgogne Brut (Varunummer 7685 på ‘Gröna Skylten’) som jag rekommenderar synnerligen varmt som ‘budgetskumpa’ för 96 kronor. En favorit för den som t ex bjuder på kalas och vill ha något som smakar dyrt, men liksom jag är lite för snål för att köpa ett par lådor Moët till ett helt kompani vänner och bekanta där hälften tycker Dom Perignon och Opera smakar likadant (…vilket jag själv också brukar göra vid tolvslaget…)

Photobucket

Här hemma har vi passat på att kasta ut julen idag, och så gör jag också på denna blogg. Julmusiken utgår och återkommer möjligen nästa jul. För det halvskumma fåtal som gillar min märkliga musik kastar jag in en låt till på musiksidan istället.
Till er alla läsare och bloggkollegor vill jag önska ett riktigt Gott Nytt 2010.

…och nu tänker jag ha en stilla hemmakväll med familjen och vår ‘budgetskumpa’.

– – –

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Allmänt tyckande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Inför nästa år

  1. Josef Boberg skriver:

    Gott slut och Annorlunda Gott Nytt År ❗ önskar Josef B. 😉 🙄

  2. Cynisk skriver:

    Gott nytt år Morgonsur!
    Bra val av bubbelvatten må jag säga. Själv fick jag den rekommenderad av en gammal löjtnant under mission på Balkan och jag har druckit den många gånger efter det.

    Hoppas att du fortsätter hålla fanan högt på din blogg och att du fortsätter ge oss dina tankar fyllda med spetsfundigheter.

    /Cynisk

  3. Simplicio skriver:

    Tack, Morgonsur för att Du låter oss ta del av Dina synnerligen intressanta erfarenheter och betraktelser. Stort tack även för Din ambition att fortsatt tillåta oss denna ynnest även under innevarande decennium.

Kommentera

