Filosofisk fundering om vädret

Photobucket

Nu när vi i vetenskapligt välbelagda och demokratiskt fastställda beslut bestämt att jorden blivit och fortsätter bli varmare;

Är det då onormalt när det kommer snö som normalt? Och om det kommer mer snö eller blir kallare än normalt – vilket ‘normalt’ är det vi mäter mot, och hur borde det egentligen vara?

Och hur kallt hade det blivit annars? Om det hade varit ‘normalt’, menar jag? Om det nu är normalt nu? Eller det kanske det inte är…

Normalt, alltså…

..och om man ändå har för avsikt att fatta ett politiskt beslut om vad jordens medeltemperatur kommer att vara 2050 har jag faktiskt ett tips om en plats som gärna skulle vilja ha, kring… säg, ungefär 17°…

Var ansöker man om det?

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Allmänt tyckande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Filosofisk fundering om vädret

  1. PP skriver:

    Jag tror att herrn skulle behöva en grundkurs i statistik…

  2. Morgonsur skriver:

    Ja.

    Och en ny snöskyffel.

  3. chefsingenjoren skriver:

    Statistik ska man vara allvarlig med…

    🙂

  4. Conrad skriver:

    Ingen statistik i världen kan hålla mig och huset varmt…det lovar jag.

    En plats med cirkus 17 grader och aldrig snö, där har ni paradiset. Befria gärna den platsen från puritaner, Bror Duktig och allt för krångliga regelverk – då är jag inbokad! Om den så är 6 feet under…

    Jag lider nåt rent fruktansvärt av denna vargavinter, finner ingen som helst bra anledning till att ha denna kyla. Som faktiskt anländer under varje vinter, oavsett vad alla forskare anser om global uppvärming.

  5. Heckler skriver:

    Global uppvärmning – välkommen hit säger jag!

Kommentera

