Varning! På hotell i England igen!

Photobucket

Så vill jag då utfärda en allmän varning. Jag befinner mig på tjänsteresa i England igen. Förra gången hade jag inget strykjärn och lyckades på grund av detta få ett helt hotell utrymt.

Vis av erfarenhet tog jag därför med mitt strykjärn denna gång. Samt en adapter så att det skall gå att använda i den märkliga samling hål i väggen som utmärker konsumentänden av det brittiska elnätet. Nu när jag släpat ett strykjärn med mig från Sverige för att undvika skandaler upptäckte jag förstås att det fanns ett strykjärn på rummet, och att jag har släpat med mig denna skrymmande och tunga extra last helt i onödan.

Nåja. Det kan jag ta. Vad som däremot fyller mig med tillförsikt är att britterna nu tycks ha dragit lärdom av mötet med andra kulturer och börjat tänka till. På spegeln i badrummet i det hotellrum jag tilldelats finns nämligen en skylt:

Photobucket

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Allmänt tyckande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Varning! På hotell i England igen!

  1. Cornucopia skriver:

    Vilken ånga (”steam”)? Vad är du på för engelskt hotell som har varmvatten? Femstjärnigt?

    • Morgonsur skriver:

      Man kan tro det. Men så vaknar man i verkligheten igen. I England finns det som i de flesta andra (E)U-länder inte fritt Internet på rummet – utan man tar ett par hundra spänn dygnet för det. Men man kan för det facila priset av 2.50 pund surfa ett dygn på det trådlösa i receptionen. Det går väl an. Jag bor rätt nära densamma, så nu sitter jag ute i korridoren där bredbandet funkar.

      Och om jag öppnar fönstret även i mitt rum och lägger datorn på räcket har jag faktiskt tillgång till nätet… ibland…

      Så den här resan kommer jag väl att tappa datorn i huvudet på någon stackars passerande kvällsflanör…

  2. KAKAN skriver:

    Så, The Uninon Jacks har fått celebert besök. Kul. Och denna gång med järnet nedpackat. Om man ängnar de hål i väggen, du just kommenterat, en stund…vill jag meddela att jag just besökt KENYA / MOMBASA. Britterna har (även) där efterlämnat influenser (så att säga) i form av dessa underliga hålformationer, där våra kontakter ej passar. Så till vida om inte en lokal portier våldar in en (SWE)kontakt varvid gnistror uppstår och halva hotellet mörklägges…HOPPSAN KERSTIN!
    Det såg mörkt ut i MOMBASAS recepetioner…

    • Morgonsur skriver:

      Haha! Varför är jag inte förvånad? Men så länge det är det enda haveriet du råkar ut för är jag nöjd.

      Dottern har förresten bestämt att hon vill ha ”piratfest” när hon fyller år i sommar. Kanske du kan ställa upp som sakkunnig i ämnet?

      Börjar du få hemlängtan, förresten? Nära nu…

  3. Conrad skriver:

    Gör såhär annars:

    Sök wlan, hittar du British Telecom så loggar du in och öppnar webläsaren. Där kan du sedan välja ett tillfälligt abonnemang. Jag gjorde så i London senast, fick 5 dygn för GBP 19.95 har jag för mig.

    Visst är det en rejäl black om foten att man inte kan ha fritt trådlöst på hotell, det kostar dem garanterat bra mycket mindre än vad det skulle generera i positiva gäster. Jag har själv rena skräckupplevelser vad gäller debiteringar och dylikt genom t ex ”The Cloud” på svenska hotell…usch och fy.

    Å andra sidan kan man hitta gratis wlan lite här och var i England, det är exempelvis relativt vanligt på pubar och fik. Nytta med nöje?

  4. KAKAN skriver:

    Oja, hemlängtan har börjat ta över.
    Nära nu., Bara fyra veckor. Ska bli najs.
    Jag är ju sakkunig i Counter Piracy, detta skulle innebära att jag skulle motverka kalaset. D skulle nog inte gilla det!
    Men jag kan ju alltid göra avsteg och vara för Piratandet en stund!

    KAKAN

    • Morgonsur skriver:

      Du ska få sitta i en båt och slänga vapen i sjön när jag kommer och säger ”BU!”.

      Välkommen hem.

Kommentera

