Midsommar…

 Photobucket

Klockan är sex på morgonen, och jag är ensam uppe. Jag går ned till bryggan.

Det är helt stilla. Inte en rörelse, inte en krusning på vattenytan.

Det enda som hörs är fågelsång och enstaka måsar. Jag ser ut över det spegelblanka havet, och ovanpå blommornas doft förnimmer jag en svag, svag aning av tjära.

Man kanske borde gå upp och koka en kanna kaffe?

Det är som synes inte särskilt synd om Morgonsur just nu, och jag ber att få önska alla en trevlig midsommar.

Det är nu sommaren börjar på riktigt…

–     –     –

Svensk midsommar enligt tysk IKEA-reklam – som aldrig fick sändas…

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Allmänt tyckande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Midsommar…

  1. Cornucopia skriver:

    Glad midsommar, du verkar inte direkt morgonsur.

  2. Conrad skriver:

    Brännvinet är kryddat och Västerbottenpajen står i ugnen. Idag kommer det i goda vänners lag att inmundigas både helan och halvan, sillen och äggen, ölen och rosén. Midsommarafton är snart det enda som finns kvar av det gamla folkhemmet, passa på och njut…snart är det promillegräns på det med.

    Snart tar jag cykeln in till slaktaren på Ica, han maler råbiff åt mig varje midsommaraftons förmiddag. I år har han lovat mig en liten pärla Skåne medans jag väntar – på Ica. Blir det större?

  3. Chefsingenjören skriver:

    Jag hoppas att helgen har varit angenäm och inte den nya tillsynsivern har ställt till problem i helgtrafiken till sjöss! 🙂

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre-greps-for-sjofylleri-med-nya-regler-1.1128504

    • Morgonsur skriver:

      Det var ovanligt lite båtar ute, men ovanligt många ranka farkoster fulla av (fulla?) människor.

      Och nog har man sett en hel del numera kriminella människor under helgen…

Kommentera

