Morgonsur kulturyttring om det ekonomiska läget i EU

Photobucket

 

Om ni trodde jag har lagt av med min blogg så trodde ni fel. Det finns dock anledningar till att jag legat lågt med bloggandet i några veckors tid:

Jag har bytt tjänst, men har ännu inte hunnit rekrytera en ersättare till den förra. Det gör att jag just nu har två jobb samtidigt. Som lök på laxen har vi haft vattenskada här hemma, fått riva ut parketten i hela vardagsrummet och haft två veckor med mullrande fläktar – samtidigt som bilen är trasig, vår nyinköpta ‘andrabil’ i form av en EU-moped står på verkstad, min cykel har havererat och ett föreningsengagemang har löpt amok med tillfälliga ‘måsten’ både helger och vardagar.

Kort sagt har det varit lite extra morgonsurt, och som en följd därav svårt att prioritera bloggandet särskilt högt.

Dock; skam den som ger sig! Jag börjar vinna över systemet! Ny parkett sedan i fredags, moppen hämtad idag, både bil och cykel (kanske) klara i morgon, två rekryteringsintervjuer avklarade idag.

Låt oss bara hoppas att det allt kraftigare ljuset i tunneln inte råkar vara ett tåg…

I kväll stal jag hur som helst för första gången på flera veckor en stund att sitta för mig själv, och har ägnat mig åt att tramsa med min gamla vedeldade Ensoniq-synthesizer från 1994 – som jag i princip aldrig rör nuförtiden.

I mitt lätt överansträngda mentala tillstånd våldförde jag mig å det skändligaste på Ted Gärdestads fantastiska ‘Himlen är oskyldigt blå’ och skaldade fräckt ihop en cynisk text om livet och världen i nådens år 2011. Klicka på ‘Play’, lyssna, och förfasas:

Finanskrisen 2.0 (2:05)

Undrar vad jag skall ha på mig när jag hämtar Polarpriset nästa år…?

 

–     –     –

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Allmänt tyckande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Morgonsur kulturyttring om det ekonomiska läget i EU

  1. Anonym skriver:

    lysande

  2. Polis på riktigt skriver:

    Det är tyskarnas fel…? Åtminstone enligt min grekiske kollega.

  3. Anonym skriver:

    Xlnt!!!

  4. Peter Bergh skriver:

    Smått chockerande.. och jag menar inte själva insatsen för där saknar jag en del ord och jag tänker då inte på ord som ”excellent, njutningsfullt” eller ”mera”, utan nöjer mig som musikälskare och Ted Gärdestad-fan med: Bra och kul. Det chockerande bestod i, det har gått över, att jag för någon minut tänkte; vad kul så kan man ju göra, och började leta gitarren. Sen insåg jag att den organisation jag jobbar och verkar i skulle tappa medlemmar och att jag nog fortsätter med det jag är bäst på och håller min egen förmåga i dunkel eller rent av mörker; att recensera andra. Du får en 3:a av fem. (pga av modet och texten 🙂 )

  5. Morgonsur skriver:

    Ja, Peter, du har rätt i att det knappast var en kioskvältare, precis… Så det är nog tur att man har försörjningen tryggad på annat håll och har råd med ett och annat musikaliskt fiasko.

    Det blir nog inget Polarpris i år heller…

  6. Richard skriver:

    Livet ar en provning och att bita ihop ar en livsstil!
    Att ropa hej i landet lagomt ar som att lika naivt som att saga att grekerna ser allvarligt pa sin situation.

    Kort sagt Mr Morgonsur…hall ut. Snart dags for lite mjod och ostbagar?
    Ett andningshal i det vi kallar verkligheten.

    PS. Prickar over bokstaverna ar overskattat…eller hur!

    GMY

  7. petermadison skriver:

    Min första synth var en Ensoniq ESQ-1. Suverän då och funkar säkert fortfarande idag. Dock har den bytts ut för länge sen till förmån till lite mer up to date prylar…:)

Kommentera

