Morgonsur får nytt utseende

Photobucket

Eller… inte jag själv, tyvärr. Bloggen kommer dock att få en ansiktslyftning jag funderat på och experimenterat med sedan i somras.

I samband med mitt sedan förra måndagen startade bokprojekt om BA01 har frågan aktualiserats. Att ge ut en bok är varken snutet ur näsan eller gratis, och nödvändigheten att marknadsföra både mig själv och mitt bokprojekt har blivit en realitet att ta på allvar. Detta innebär att jag i samband med ansiktslyftet också kommer att ”komma ut” ur anonymitetens garderob – även om de läsare som mot förmodan inte redan vet vem jag är förstås redan nu lätt kan ta reda på vem jag är genom två minuters googlande.

”Lanseringen” av mitt namn lär knappast att bli löpsedelsmaterial, då ingen som inte redan känner mig kommer att ha hört talas om mig överhuvudtaget. Men det måste till om det skall bli någon bok. Och det skall det!

Förutom en snyggare layout – som dock även fortsättningsvis kommer att vara grovt tillyxad av amatören Morgonsur själv – kommer fliksystemet längst upp att göras om. Det kommer bl a att finnas en flik för att följa bokprojektet, där jag kommer att publicera en del dokument, publikationer och annat smått och gott som jag grottat ner mig i under researcharbetet.

I övrigt kommer bloggen inte att förändras i någon större mån. Innehållsmässigt kommer den att vara sig lik.

Tips och önskemål från läsekretsen mottages förstås tacksamt inför lyftet. Är det något ni saknar, eller något som är överflödigt på denna blogg och som kan plockas bort?

– – –

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Allmänt tyckande. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Morgonsur får nytt utseende

  1. Aktieingenjören skriver:

    Ett tips är att du även pratar med Cornucopia och de stora försvarsbloggarna. De bör med största sannolikhet kunna ge dig riktad reklam mot den mest sannolika läsarkretsen. Svenska Dagbladets ledarsida borde också stå på listan över skribenter som kan marknadsföra dig på redaktionell plats.

    För att underlätta finansiellt undrar jag även om du inte kan vända dig till Cornucopia och Lars Gyllenhaal för att få försöka sälja in manuset till något förlag.

  2. Rutger Börjesson skriver:

    Tror på att Sverige återinför värnplikt för etniska svenskar och att vi satsar på att bygga upp ett kraftigt försvar igen. Nordisk försvarsunion tror mitt hjärta stenhårt på och isåfall först med Finland. Natoländerna vet jag inte hur det det går att hantera i fråga om en sådan union.
    Men det finns nog många frågetecken innan Finland skulle gå in i en försvarsunion med Sverige.
    Idag är Sverige en kulturmarxistiskt multikultistat som jag tror Finland aktar sig noga för att bli beroende av. Svenska staten sitter i en situation där grannländerna föraktar Sverige och ser med fasa hur multikultiislamistsamhället växer fram i Nordens största stat.
    Rasmussen som helt är uppslukad av Nato och går i USA:s ledband kom till folk och försvar för att propagera för svenskt nato-medlemskap.

  3. jorgenbatch76 skriver:

    Bra blogg!

Kommentera

