Idag släpps Ett halvt år, ett helt liv

Så. Nu finns den att köpa och uppleva; Ett halvt år, ett helt liv.

Under mitt arbete med Ett halvt år, ett helt liv har det varit åtskilliga som efterfrågat foton, organisationsskisser, kartor, spellistor med stämningsmusik, filmer m m. Medan jag skrev boken ville jag att den skulle fånga känslan – mer än att rabbla alla historiska detaljer. Därför beslöt jag att avstå bildmaterial och låta texten stå för sig själv.

Dock; jag vet ju att det bland många läsare finns ett starkt intresse för fakta, kartor, bilder och andra upplevelseförstärkare.

Därför har Ett halvt år, ett helt liv fått en egen sida på Facebook där du som vill ha mer bakgrundsmaterial, ställa frågor eller diskutera boken kan få ditt lystmäte. Där finns t ex ett kartlager till Google Maps med viktiga platser positionssatta, liksom det finns en spellista med stämningshöjande musik och lite annat smått och gott. Det kommer att vara en levande sida som fylls på vartefter.

Så tänd en fotogenlykta för att fylla näsborrarna med fotogendoft, häll upp en halvljummen Slivovic i ett Duralexglas och knapra på några leverpastejkryddade Mariekex, som väl är det närmaste Försvarets vetekex man kommer. Gå in på bokens Facebooksida, sätt igång spellistan, slå upp ditt ex av Ett halvt år, ett helt liv och förlora dig i den omtumlande känslan av Bosnien-Hercegovina 1993-94.

Själv kommer jag nu att tillbringa eftermiddagen med att berätta lite om boken i all enkelhet i ett releasemingel hemma i kvarterslokalen här i Gävle.

Jag har fått många förfrågningar om hur man får tag i en signerad bok, gärna i samband med Veterandagen i Stockholm den 29/5.

Under lördag 28/5 (OBS! Dagen innan Veterandagen) kommer jag därför att finnas på plats i Terrängbutiken på Kungsholmen i Stockholm. Passa på att skaffa dig en signerad bok och samtidigt fynda nyttig utrustning – t ex har Terräng 20% rabatt på alla produkter från 5.11 Tactical.

Ta med din redan inköpta bok, eller köp en av mig på plats. Anmäl gärna deltagande via Facebook, så jag vet hur många böcker jag behöver släpa med mig på tåget.

Anmäl intresse HÄR

Under själva Veterandagen kommer jag från och till att befinna mig kring Idrottsveteranernas och VRR:s tält, som är samgrupperade på området. Kom gärna förbi och hälsa, hör mer om våra verksamheter och se samtidigt till att teckna medlemskap – som sårad/skadad, eller som stödmedlem (50 kr har du definitivt råd med). Veterandagen är dock en minneshögtid, och jag kommer inte att ha böcker med mig till försäljning där. Det skulle kännas ungefär som att öppna glasskiosk på en begravning.

Har du med egen bok signerar jag den dock gärna vid lämpligt tillfälle, på lämplig plats, under Veterandagen.

 

Efter tre års arbete har jag nu äntligen förmånen att önska er alla god läsning.

 

/Magnus

My beautiful picture

 –     –     –

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Rättssamhälle. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Idag släpps Ett halvt år, ett helt liv

  1. Jonas Nygårds skriver:

    Grattis! det var efterlängtat.Min ligger nu i posten efter bevakning.

  2. John Petersson skriver:

    Blir det ljudbok också?

  3. Thomas Bergdahl skriver:

    Har någon av inköpsställena som du länka till någon fysisk butik?

    • Morgonsur skriver:

      Min bok finns i sommarkatalogen för alla bokhandlare i Sverige. Sen beror det på varje enskild butik vad de tar in i sortimentet…

  4. Thomas P skriver:

    Årets boksläpp. Ser framemot att få den i handen och sätta igång och läsa.

  5. Johan L skriver:

    Vi ses på lördag! Signering ett måste för denna bok. Hämtade ut den från tobaksaffären för bara några timmar sedan.

  6. Stefan F skriver:

    Fick den igår och läste till 2 inatt… 130 sidor. Tar resten ikväll. Fantastisk bok! Minnena, känslorna, lukterna… allt kommer tillbaka. Kanonjobb!

  7. huginomunin skriver:

    Har precis läst den. Den är mycket bra. Har rekommenderat den via Facebook.

Kommentera

