Lördag 22/10: Föreläsning på Skövde Soldathem

 photo Program_zpsjamv5ftx.jpgPå lördag den 22 oktober kommer jag att befinna mig på Skövde Soldathem, för att föreläsa om mina upplevelser, hur det varit att få ner dem i en bok – och diverse för- och nackdelar som följer av att leva som utlandsveteran.

Som programmet visar komer också Bo Loggarfve och Per Sjöberg att föreläsa. En fotoutställning finns att beskåda. Dessutom vet jag att det kommer att finnas en hel del veteraner på plats i Skövde på lördag – som alla sitter på mängder av spännande, dråpliga och gripande historier. Både från Balkan och andra internationella insatser.

Självfallet har du som är intresserad av en signerad bok chansen där och då. Ta gärna med din redan inköpta bok, eller köp en ny av mig på plats. Jag kommer att släpa med mig en låda tunga böcker av högsta inbundna kvalitet, och vill ha så få som möjligt med mig hem. Jag tar 205:-, och nuförtiden kan t o m glada amatörer som undertecknad ta betalt med kortläsare ute på plats. Köp en bok, sprid budskapet om vad vi veteraner har för oss ute i världen – och lätta min börda.

Jag må vara… något partisk… men om du frågar mig är Ett halvt år, ett helt liv årets givna present eller julklapp till alla någorlunda vuxna människor som vill – eller rentav behöver – lära sig mer om Sveriges nutidshistoria. Boken handlar om Balkan, men mycket av både soldatupplevelser och det storpolitiska spelet kunde vara hämtat från dagens Mali, Syrien, Irak eller Afghanistan. Tyvärr.

 –     –     –

P.S. Anmäl dig gärna på Skövde Soldathems Facebook-sida, för att ge en indikation om hur många som dyker upp under dagen. Men självfallet är du välkommen även om du inte har Facebook. Det viktiga är att du kommer. D.S.

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Rättssamhälle. Bokmärk permalänken.

Kommentera

