Morgonsur åter landsatt i verkligheten…

Photobucket

Jag noterar med glädje att Chefsingenjören är tillbaka i bloggosfären efter ett par veckors välförtjänt semester i bl a Sydamerika. Med detta konstaterande i bakfickan kan jag också konstatera att Morgonsur är tilbaka. Min blogg har legat för fäfot längre än Chefsingenjörens – och jag har inte ens något annat att skylla på än en belastning utöver det vanliga på jobbet.

 Jag har helt enkelt prioriterat min familj över bloggandet på den lilla fritid jag haft. Jag har dock trots det under mörka kvällar hunnit fila på en del inlägg varav en del hamnar i papperskorgen – och andra sannolikt blir till inlägg som kommer att läggas ut på Morgonsur vad det lider.

Ett inlägg jag är nästan nöjd med, och som kommer att läggas ut på Morgonsur bara jag filat på några detaljer behandlar SOS Alarm och det svenska krishanteringssystemet. Detta förstås med anledning av 23-årige Emil Linnanders fruktansvärt tragiska död i väntan på en ambulans som aldrig kom.

Tills jag lyckats korta ned det inlägget till läsbart skick – vilket inte kommer att dröja länge – vill jag poängtera att jag tagit mig tid att komplettera min länklista med ytterligare en blogg; Alda Bergr.

Bloggen tillhör Kaj Karlsson, tidigare SSG-officer. Liksom jag drivs han av att göra nytta för sina medmänniskor, engagerar sig i debatten kring samhällets krisberedskap och har dessutom kopplingar till arbete med regional utveckling.

Där ser man. Det som skiljer oss mest åt ur just den synvinkeln och ett ytligt betraktande är väl då att jag ännu inte hunnit släppa någon bok. Men det kommer vilket år som helst, jag lovar.

Jag lovar också att jag snarast möjligt har för avsikt att inhandla och läsa Kaj Karlssons bok Operation Nordvind, som lanseras i dagarna. Recension följer därefter. Men vid det här laget vet jag bättre än att lova när…

– – –

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Detta inlägg publicerades i Allmänt tyckande och märktes , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Morgonsur åter landsatt i verkligheten…

  1. Chefsingenjören skriver:

    Välkommen tillbaka! Själv så har jag Kajs bok på nattduksbordet och avser att läa den i helgen.

Lämna en kommentar