”Ett halvt år, ett helt liv” i Militärt med Gyllenhaal

img_2168-kopia

Lars Gyllenhaal och Magnus Ernström

Jag hade härförleden äran att besöka Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek i deras lokaler vid Försvarshögskolan för att intervjuas av militärhistoriske författaren Lars Gyllenhaal i hans podcast Militärt med Gyllenhaal.

För mig var det väldigt kul att få träffa en av Sveriges mest namnkunniga militärhistoriska författare – dessutom sannolikt den författare som är mest representerad i mina egna bokhyllor.

I intervjun hann vi avhandla både min värnplikt och detaljer kring min bok Ett halvt år, ett helt liv och dess tillkomst. Vid ca 8:40 in i intervjun får Ett halvt år, ett helt liv så positiv feedback av landets största auktoritet på svenska krigsbiografier att jag rentav rodnar om öronen.

Podcasten når du via denna länk.

Apropå Lars Gyllenhaal rekommenderas denna dagsfärska intervju med honom i NWT, som rör ny information kring bl a de så omdebatterade ubåtskränkningarna i svenska vatten.

 –     –     –

Om Morgonsur

Morgonsur förmedlar Magnus Ernströms personliga tankar och åsikter kring i första hand säkerhetspolitik och rättssamhälle, och är oberoende från alla myndigheter, organisationer, politiska partier eller företag.
Det här inlägget postades i Säkerhetspolitik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till ”Ett halvt år, ett helt liv” i Militärt med Gyllenhaal

  1. Tommy – redaktör skriver:

    Det var en ära att få ha dig i lokalerna Magnus!

Kommentera

